خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

سلام دوست عزیز
بنده مصطفی امانی، مدرس دانشگاه و منتور صنایع خلاق و نوآوری هستم و اینجا بصورت تخصصی و با کمک مصادیق کاربردی به شما کمک می‌کنم تا با نوآوری سیستماتیک به کمک TRIZ آشنا شوید و در حرفه و تخصص خودتان ایده‌پردازی و نوارزش‌آفرینی کنید. برای ارتباط بیشتر با بنده می‌تونید در پیج اینستاگرام khallagh_gram یا در آپارات mos_amani را فالو کنید. منتطرتونم :)

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

  • ۲۰ اسفند ۰۲، ۱۸:۵۵ - sadr
    تشکر

نویسندگان

برخی از ویزگی های سازمان خلاق عبارتند از:

ü  رقابت، کامل و فشرده است: در یک سازمان در صورتی خلاقیت صورت می پذیرد که رقابت کامل در آن حاکم باشد.

ü فرهنگ: یکی از عوامل عمده ای که به بالندگی مدیریت کمک می کند فرهنگ مردم است. بر پایه یک فرهنگ خوب، اتلاف وقت گناه محسوب می شود. بدیهی است در چنین  بستر مناسبی جهت رقابت، خلاقیت یا سازمان های پویا بهتر شکل می گیرد.

ü دسترسی به مدیران: در سازمان های خلاق بر این اعتقاد هستند که دانش در سطح سازمان به وفور پراکنده شده است و مدیران به راحتی می توانند افکار و نظرات دیگران را مستقیم و بدون واسطه دریافت کنند.

ü احترام  به افراد: ویژگی دیگر سازمان خلاق احترام به افراد است و آنها  باور دارند که می توانند همگام  با نیازهای سازمان، رشد کنند.

ü ارایه خدمات مردمی: هدف نهایی در سازمان های خلاق توجه به نیازمندی های اجتماع و جلب رضایت آحاد مردم است.

ü گردش شغلی: در سازمان خلاق افراد دارای یک تخصص ویژه  نیستند و این امکان را دارند که برای قرار گرفتن در جایگاه مناسب گردش شغلی داشته باشند.

ü  کار گروهی: در سازمان خلاق کارها به صورت گروهی انجام می شود.

ü امنیت شغلی: روابط دایمی و بلند مدت کارکنان با این نوع سازمان ها و در نتیجه برخورداری آنها از امنیت  شغلی از دیگر ویژگی  های این سازمان هاست.

ü استقبال مدیران از عامل تغییر: در این سازمان ها تمامی مدیران، مساله تغییر را به عنوان تنها عامل ثابت وگریزناپذیر می دانند و با خشنودی آن را پذیرفته و در برابر آن مقاومت نمی کنند. طبیعی است در چنین سازمانی ضرورت ندارد که مدیر بخش زیادی از وقت خود را  برای جلوگیری برخورد با تغییرات  اختصاص دهد زیرا همه به این باور رسیده اند که تغییر یک ارزش مثبت است.

مصطفی امانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی