خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

سلام دوست عزیز
بنده مصطفی امانی، مدرس دانشگاه و منتور صنایع خلاق و نوآوری هستم و اینجا بصورت تخصصی و با کمک مصادیق کاربردی به شما کمک می‌کنم تا با نوآوری سیستماتیک به کمک TRIZ آشنا شوید و در حرفه و تخصص خودتان ایده‌پردازی و نوارزش‌آفرینی کنید. برای ارتباط بیشتر با بنده می‌تونید در پیج اینستاگرام khallagh_gram یا در آپارات mos_amani را فالو کنید. منتطرتونم :)

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

  • ۲۰ اسفند ۰۲، ۱۸:۵۵ - sadr
    تشکر

نویسندگان

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

صنعت سلامت یک مورد خاص است زیرا ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم جایگزینی سلامت، تأخیر یا عدم امکان دریافت خدمات باعث از بین رفتن جان انسان شود. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی مجبورند با اقدامی سریع به ارائه مسائلی که با آن روبرو هستند ادامه دهند. این واقعیت که شخصی که در موسسات بهداشتی مشغول به کار است و به عنوان یک شغل بهداشتی فعالیت می کند، افرادی هستند که به سلامتی اقوام یا بستگان خود شک دارند، باعث عصبی شدن این افراد و دیدن اشتباهاتی می شود که غیر قابل قبول است. کار با "خطای صفر"، که یکی از اصول اساسی مفهوم کیفیت است، در بخش بهداشت، بسیار مهمتر است. به همه این دلایل، مفهوم خدمات باکیفیت در بخش مراقبت های بهداشتی، بیشتر و بیشتر تخصص می یابد. بسیاری از روش ها مانند بیمارستان ناب و شش سیگما و حتی TRIZ برای بهبود کیفیت در کیفیت خدمات سلامت استفاده می شود. 

مصطفی امانی

در جهانی که همیشه در حال تحول و تغییر است، مشاغل قصد دارند که به حیات خود ادامه دهند و در رقابت، برتری کسب کنند. برای دستیابی به این اهداف، آنها باید انتظارات مشتری را برآورده کنند و حتی محصولات یا خدمات فراتر از انتظار را ارائه دهند. برای تأمین انتظارات مشتریانی که انتظار هزینه کم و کیفیت بالای محصولات یا خدمات دریافتی را دارند، مشاغل موظفند فرآیندهای تجاری خود را نزدیک به کمال، طراحی نموده، نوآوری ها را دنبال کنند و با یافتن سریع راه حل مسائل، محصولات و خدمات با کیفیت بالا ارائه دهند. با توجه به این اهداف شرکت ها، تصور می شود که ویژگی TRIZ، که بر خلاقیت و نوآوری تأکید دارد، روشی ضروری برای تولید محصولات یا خدمات ایده آل با کیفیت بالا و کم هزینه برای شرکت ها است.

مصطفی امانی