خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

سلام دوست عزیز
بنده مصطفی امانی، مدرس دانشگاه و منتور صنایع خلاق و نوآوری هستم و اینجا بصورت تخصصی و با کمک مصادیق کاربردی به شما کمک می‌کنم تا با نوآوری سیستماتیک به کمک TRIZ آشنا شوید و در حرفه و تخصص خودتان ایده‌پردازی و نوارزش‌آفرینی کنید. برای ارتباط بیشتر با بنده می‌تونید در پیج اینستاگرام khallagh_gram یا در آپارات mos_amani را فالو کنید. منتطرتونم :)

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

  • ۲۰ اسفند ۰۲، ۱۸:۵۵ - sadr
    تشکر

نویسندگان

پروفسور جان آرنولد استاد مهندسی خلاق درباره اهمیت نحوه برخورد با ابداع چنین می گویند: 


"وقتی می دانید در جستجوی چه هستید، وقتی آن را می بینید شناسایی اش می- کنید؛ امادر مورد ابداع چطور؟ آیا می دانید دنبال چه هستید؟ بدیهی است که نمی دانید؛ مگر آنکه خود مسئله را به نحوی چنان گسترده، اصولی و جامع بیان کنید که حتی دور از ذهن ترین امکانات را از نظر دور ندارید و ذهن را با محدوده ای از پاسخ های قابل قبول به پیشداوری سوق ندهید!"



توصیه جان آرنولد هوشمندانه به نظر است اما چند سوال ممکن است پیش بیاد:


1-  آیا تنها بسط گسترده صورت مسئله می تواند کافی باشد؟!

2-  این کار چگونه قابل انجام است؟ 

3- این که بیان مسئله را گسترده تر نماییم چقدر جهت درست رسیدن به جواب(هایی) را تضمین می کند؟!

4- این که تمام راه ها را جستجو کنیم می تواند ضامن انتخاب مسیرهای آزموده شده و مطمئن باشد؟ و 

5- آیا این کار به صرفه است؟ از دیدگاهی دیگر، آیا تجارب اثر بخش نوآوران و مخترعان جهانی می تواند دانش و الگویی جهان شمول برای کمک به نوآوری و ابداع ما در هر نقطه از کره خاکی به ارمغان آورد؟ 


✅پیشنهادی هوشمندانه✅


تجارب جهانی از به کارگیری دانشی موسوم به TRIZ ، برگرفته از مطالعات تحلیلی صدها هزار سند ثبت اختراع جهانی و استخراج نتایجی کلیدی برپایه تفکر قیاسی و شبیه سازی موقعیت های مشابه آنان جهت پیداکردن راه حل های خلاقانه مربوط به مسائل متنوع (ابداعی و غیر ابداعی)، گواه این مطلب است که TRIZ می تواند چراغ روشنی فراروی مسائل بشر قرار دهد تا با جرات و جسارت به مبارزه با پیچیده ترین چالش های خود برود. این دانش حاصل تجزیه و تحلیل بیش از 3 میلیون سند ثبت اختراع در سراسر دنیا می باشد تا معین کند که مخترعان به عنوان نخبگان خلاق جامعه جهانی چگونه مسائل ابداعی خود را حل نموده اند؟  بیش از 1500 نفر- سال تحقیقات گنریش آلتشولر روسی و شاگردان و دستیاران وی، به کشف قوانین و ابزارهای بسیار اثربخش برای ابداع و نوآوری منجر شد که بکارگیری این قوانین به صورت مستقل از هم مرتبا بین مخترعان جهان تکرار شده اند.

مصطفی امانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی