خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

سلام دوست عزیز
بنده مصطفی امانی، مدرس دانشگاه و منتور صنایع خلاق و نوآوری هستم و اینجا بصورت تخصصی و با کمک مصادیق کاربردی به شما کمک می‌کنم تا با نوآوری سیستماتیک به کمک TRIZ آشنا شوید و در حرفه و تخصص خودتان ایده‌پردازی و نوارزش‌آفرینی کنید. برای ارتباط بیشتر با بنده می‌تونید در پیج اینستاگرام khallagh_gram یا در آپارات mos_amani را فالو کنید. منتطرتونم :)

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

  • ۲۰ اسفند ۰۲، ۱۸:۵۵ - sadr
    تشکر

نویسندگان

جشنواره ایده های برتر آذربایجان غربی

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، بنیاد نخبگان استان آذربایجان غربی با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی جشنواره ایده های برتر استانی را  در مورخه 1 -15 آذر ماه 1395 برگزار کرد. شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد بود و علاقمندان می توانستند ایده های خود را با توجه و تأکید بر ظرفیت ها و چالش های استان و در تمامی حوزه ها برای جشنواره ارسال نمایند. به برگزیدگان جشنواره جوایز ارزنده و لوح تقدیر اهدا می گردد و برگزیدگان جشنواره در اولیت برخورداری از تسهیلات پارک علم و فناوری استان جهت توسعه ایده خود قرار خواهند گرفت.

انتخاب ایده هاب برتر در سایت پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی به آدرس www.wastp.ir اعلام و ایده گروهی ما به عنوان یکی از ایده های برتر انتخاب شد.

در ادامه توضیحات مختصری از این ایده آمده است...


توضیحات مختصر ایده استاندارد TSPbusiness

موفقیت تجاری از نظر  استاندارد TSPbusiness، علاوه بر دست‌یابی به مقوله‌هایی که در تعالی سازمانی موردنظر است، عبارت است از:
 "نهادینه سازی خلاقیت و نوآوری مستمر با درنظر گرفتن جایگاه واقعی سازمان در صنعت و بهبود مستمر آن جایگاه تا دستیابی به یک فرهنگ سازمانی منسجم براساس تلاش هوشمندانه مطابق الگویابی درست و حرکت در مسیر افزایش دارایی‌های ناملموس". 
لذا، اولین استاندارد جهانی برای سنجش موفقیت یا سازمان را برمبنای سه دانش زیر تعیین و استانداردسازی خواهیم نمود:
-  دانش نوآوری سیستماتیک TRIZ
-  روش سیستماتیک بهینه¬کاوی BENCHMARKING
-  دانش برنامه‌ریزی عصبی- کلامی NLP
این سه ابزار هرکدام بر مبانی مطالعه روی بهترین و موفق‌ترین متدها طرح‌ریزی‌شده‌اند؛ TRIZ یا نوآوری نظام یافته، عصاره نخبگان خلاقیت و مخترعان جهانی است و هنر نوآوری را به روشی قدم به قدم برای سازمان به ارمغان می آورد و جامع‌ترین و موفق‌ترین شیوه خلق ابداعات و ارتقای دارایی‌های ناملموس است. BENCHMARKING یا بهینه کاوی، بهترین الگوهای موفقیت را به سازمان نشان می‌دهد تا آن‌ها با تلاش هوشمندانه در سمت درست حرکت و با دیگران رقابت کنند تا هوشنمدانه و نه سخت کوشانه تلاش کنیم وNLP  یا برنامه ریزی عصبی- کلامی، دانشی است که از مطالعه شیوه کار بهترین روانشناسان و مشاوران رفتاری در جهان به‌دست‌آمده است و حاوی بهترین تکنیک‌ها برای تغییر رفتار، برنامه‌ریزی ذهنی و تأثیر روی ناخودآگاه شخص است و کمک می کند تمام این تغییرات را در سازمان نهادینه کنیم. لذا هر آموزش و تحولی را می‌توان با کمک این دانش در سازمان نهادینه نمود. وجه مشترک تمام این سه دانش، تجربه گرایی و تکیه بر دانش است و برآیند آنها تلاش هوشمندانه برای دستیابی به دارایی های نامحسوس از طریق نوآوری مستمر و تحول در فرهنگ سازمانی کارآفرینانه می باشد.
استاندارد TSPb از طریق پرورش یک تیم تحقیق و توسعه مطابق دستورالعمل های تدوین شده و به صورت سیستماتیک، سازمان را وارد مسیر تعالی مطابق ارزش های جدید جهانی می کند که مراحل و فازهای اجرایی استاندارد به طور کامل در شرح استاندارد آمده است.
مصطفی امانی

نظرات  (۱)

از صمیم قلب بهتون تبریک میگم جناب امانی. به امید موفقیت روزافزون شما
پاسخ:
خانم دکتر هوشیار

سپاسگزارم از پیام پر مهرتان

من هم انتخاب ایده شما به عنوان ایده برتر را صمیمانه تبریک می گویم و آرزوی موفقیت دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی