در جهانی که همیشه در حال تحول و تغییر است، مشاغل قصد دارند که به حیات خود ادامه دهند و در رقابت، برتری کسب کنند. برای دستیابی به این اهداف، آنها باید انتظارات مشتری را برآورده کنند و حتی محصولات یا خدمات فراتر از انتظار را ارائه دهند. برای تأمین انتظارات مشتریانی که انتظار هزینه کم و کیفیت بالای محصولات یا خدمات دریافتی را دارند، مشاغل موظفند فرآیندهای تجاری خود را نزدیک به کمال، طراحی نموده، نوآوری ها را دنبال کنند و با یافتن سریع راه حل مسائل، محصولات و خدمات با کیفیت بالا ارائه دهند. با توجه به این اهداف شرکت ها، تصور می شود که ویژگی TRIZ، که بر خلاقیت و نوآوری تأکید دارد، روشی ضروری برای تولید محصولات یا خدمات ایده آل با کیفیت بالا و کم هزینه برای شرکت ها است.
امروزه، بسیاری از شرکت های بزرگ که از مزایای TRIZ در عمل، آگاه هستند، آموزش TRIZ را برای استخدام به کارمندان خود ارائه می دهند و منتظر اجرای آنها در فرآیندهای تجاری هستند. اثربخشی و فواید روش TRIZ در عمل توسط بسیاری از مطالعات نشان داده شده است. اگرچه روش TRIZ با افزونه های مختلف در بخشهای مختلف اعمال شده است، اما استفاده از آن در بخش خدمات در مقایسه با سایر بخشها معمول نیست. در سال 2013، از 40 متخصص TRIZ در سراسر جهان پرسیده شد که در کدام حوزه ها از TRIZ بهره می برند تا استفاده از TRIZ را اندازه بگیرند. در حالی که 85٪ از متخصصان TRIZ اظهار داشتند که TRIZ را در فناوری پیاده سازی می کنند، تنها 24٪ اظهار داشتند که از TRIZ در حوزه هایی که نیاز به مدیریت و استراتژی دارند، استفاده می کنند (شکل زیر).