خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

چگونه از دانش تریز در خلق ایده های ناب و حل مسئله بهره بگیریم؟

خلاقیت تجاری و نوآوری سیستماتیک

سلام دوست عزیز
بنده مصطفی امانی، مدرس دانشگاه و منتور صنایع خلاق و نوآوری هستم و اینجا بصورت تخصصی و با کمک مصادیق کاربردی به شما کمک می‌کنم تا با نوآوری سیستماتیک به کمک TRIZ آشنا شوید و در حرفه و تخصص خودتان ایده‌پردازی و نوارزش‌آفرینی کنید. برای ارتباط بیشتر با بنده می‌تونید در پیج اینستاگرام khallagh_gram یا در آپارات mos_amani را فالو کنید. منتطرتونم :)

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

  • ۲۰ اسفند ۰۲، ۱۸:۵۵ - sadr
    تشکر

نویسندگان

مسئله دنیای امروز، زودتر به نوآوری رسیدن و ارائه تازه ها به بازار است.

(مهندس محمود کریمی، از متخصصان دانش تریز در ایران)

بیتردید تنها روش حل خلاق سیستماتیک مسئله که توان خلاقیت و نوآوری را به بهترین نحو بالا می برد، دانش TRIZ می باشد. توسعه چشمگیر آموزش های کاربردی در شرکت های برتر ژاپن و صنایع شناخته شده کره جنوبی چون سامسونگ، هیوندای، ال.جی نشانه هایی از این ماجرا در شرق به شمار می آیند. غرب هم از ناسا گرفته تا شِل، زیمنس، جنرال_موتورز، اینتل و دیگران، توجه جدی به نوآوری نظام یافته دارند. طراحی محصولات جدید و پیش بینی آینده فناوری ها از جمله بهره هایی است که از این دانش می برند. 

 

در واقع این شرکت ها به دلایل زیر از این دانش استفاده می کنند:

  • تریز پولساز است.

  • تریز اکسیر موفقیت شرکت های بزرگ در دنیای رقابت و نوآوری به شمار می آید.

  • تریز باعث می شود فضای خارج از تخصص کاری سازمان را نیز ببینیم و با راه حل های خوبی که در سایر تخصص ها وجود دارد آشنا شویم و از آنها برای حل مسئله خود الهام بگیریم.

مصطفی امانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی