مسئله دنیای امروز، زودتر به نوآوری رسیدن و ارائه تازه ها به بازار است.
(مهندس محمود کریمی، از متخصصان دانش تریز در ایران)
بیتردید تنها روش حل خلاق سیستماتیک مسئله که توان خلاقیت و نوآوری را به بهترین نحو بالا می برد، دانش TRIZ می باشد. توسعه چشمگیر آموزش های کاربردی در شرکت های برتر ژاپن و صنایع شناخته شده کره جنوبی چون سامسونگ، هیوندای، ال.جی نشانه هایی از این ماجرا در شرق به شمار می آیند. غرب هم از ناسا گرفته تا شِل، زیمنس، جنرال_موتورز، اینتل و دیگران، توجه جدی به نوآوری نظام یافته دارند. طراحی محصولات جدید و پیش بینی آینده فناوری ها از جمله بهره هایی است که از این دانش می برند.
در واقع این شرکت ها به دلایل زیر از این دانش استفاده می کنند:
تریز پولساز است.
تریز اکسیر موفقیت شرکت های بزرگ در دنیای رقابت و نوآوری به شمار می آید.
تریز باعث می شود فضای خارج از تخصص کاری سازمان را نیز ببینیم و با راه حل های خوبی که در سایر تخصص ها وجود دارد آشنا شویم و از آنها برای حل مسئله خود الهام بگیریم.